Persmededeling VB verkiezingen

PERSMEDEDELING

Vlaams Belang blijft de waakhond van de Turnhoutse politiek

Zondag 14 oktober 2012

Het Vlaams Belang verloor in Turnhout vier van zijn zeven zetels. Net als in gans Vlaanderen werden wij – naast anderen – het slachtoffer van de N-VA-tsunami. Niettemin is onze ruggengraat absoluut niet gebroken. Met drie mandatarissen zullen wij even hard oppositie voeren als de voorbije zes jaar.
Hoe de nieuwe bestuursploeg er straks zal uitzien, is momenteel nog erg onduidelijk. De komende uren zullen beslissend zijn. Wel stellen wij ons veel vragen mocht de N-VA aan het beleid deelnemen, gezien hun absoluut gemis aan politieke ervaring in onze stad. Als er iets is wat onze stad, die jarenlang mismeesterd werd, kan missen, dan is het amateurisme en nattevingerwerk.
Ondanks alles zijn wij verheugd dat onze lijsttrekker Paul Meeus toch persoonlijk beloond werd door de kiezer met bijna duizend voorkeurstemmen. Hiermee werd hij de vierde populairste politicus in Turnhout en werd zijn werk voor onze fractie alsnog erkend.
Het Vlaams Belang is dus niet van de kaart geveegd en zet duidelijk en zelfverzekerd zijn oppositietaak onverminderd verder.
Uiteraard danken wij van harte onze vele militanten en kaderleden die alles hebben gegeven voor de voorbije campagne. Hun inzet was onmiskenbaar moedig en blijvend enthousiast.

Reccino Van Lommel
                                                                           Afdelingsvoorzitter

Misschien bent u ook geïnteresseerd in ...